Dela nyhet
Information om årets säsong
14 okt, 11:00 0 kommentarer
Här kommer lite allmän information kring årets säsong i Säffle IBF P14.
Träningar:
Herrgårdshallen tisdagar och torsdagar 17.30 – 19.00. Kom i tid och kom motiverad.
Informationskanal:
Information och diskussion i laget håller vi i Facebookgruppen som liksom tidigare finns på https://www.facebook.com/groups/2751843161753466.
Matcher:
Laget är anmälda till Blå Serie 2 Västra samt Blå Serie 3 Västra. I Serie 3 avser vi spela med enbart P14-laget (kanske någon från P15 vid möjlighet och behov) och i Serie 2 avser vi att regelbundet också nyttja P12-13 och därmed samköra våra spelare mellan lagen.
Kallelse till matcher skickas i god tid innan match. Mycket viktigt att ni svarar på kallelser inom angiven tid. Vi har många matcher och planeringen är gjord i tid och kräver eftertanke, så sena svar ställer till planering.
Om man vet med sig att man kommer vara bortrest eller ha förhinder på en matchdag, meddela detta till Jonas så snart du vet. Underlättar framtida planering.
OBS! Alla frågor avseende matcher, sena avhopp osv meddelas till JONAS på Messenger, SMS eller annan lämplig metod…
Tvätt:
Alla (ute)spelare kommer få matchtröja, matchbyxor och matchstrumpor. Dessa ansvarar ni för under säsongen och returnerar när säsongen är över. Dessa kläder skall inte användas på träningar – endast match. Tvätta kläderna ut-och-in (tryck håller bättre), max 40 gr (strumpor 60), använd inte sköljmedel och tortumla endast strumporna.
Kiosk:
Säffle IBF är en säljfri förening. Vi skall genom låga utgifter och balanserade intäkter ha sund ekonomi. Det innebär att vi har arbetat hårt med sponsorer och att leverera mervärde till våra sponsorer, att vi inte kommer bedriva någon tvingande försäljning av bingolotter, adventskalendrar, kakor, kläder och liknande, eller låna ut våra medlemmars tid till Marknader, till Städning av kommunen osv. I gengäld har vi lite högre medlems- och träningsavgifter - men om man räknar på den totala kostnaden betydligt lägre än motsvarande verksamheter.
En sak vi skall ha är Kioskverksamhet. Det är både uppskattat av vår publik och en god intäktskälla.
På våra egna hemmamatcher, totalt 16 matcher, kommer vi arrangera kiosk. Ansvar för bemanningen av denna har vi enligt ett rullande schema. Första hemmamatch är lördag 26 oktober.
Vi har i år en ny kioskgrupp (ansvarig Åsa Pettersson) där vi skapat ett bra sortiment i kiosken och ett nytt bra system för betalningar (via ett system som heter Clubmate). Det finns tydliga instruktioner och rutiner för hur kiosken skall hanteras.
Vem som har vilket uppdrag på match meddelar vi enligt roterande schema, beroende på vilka som spelar match och vems ”tur” det är. Hembakat är absolut inget måste, men om någon har tid och lust är det alltid uppskattat och säljer bra.
SAMTLIGA intäkter från kioskverksamheten – även de under alla A-lagsmatcher, går helt oavkortat till ungdomsverksamheten. Inget går till A-laget eller till föreningens huvudkassa.
På A-lagsmatcherna har vi inom föreningen beslutat att Kiosk, Matchvärdskap och Inträde hanteras av ungdomslagen (som då får intäkterna för kiosk) på Grön, Blå och Röd nivå (dvs 8 - 16 år). I gengäld får ungdomslagen då ta del av samtliga genererade intäkter. Inget av detta tillfaller A-laget.
Vårt lag har denna säsong följande tre uppdrag, vilka vi kommer behöva minst 4-5 vuxna till varje match:
2024-11-22, 19:30 Herrar Division 4 Västra
2025-01-31, 19:30 Damer Division 3 Västra
2025-02-15, 16:00 Damer Division 3 Västra
Jag har lagt in dessa aktiviteter i kalendern. Om det finns några frivilliga så får man gärna anmäla sig på aktiviteten, annars får vi hitta frivilliga när det närmar sig.
Sekretariat:
Liksom på tidigare matcher har vi sekretariat. Två personer som sköter matchklockan och matchrapportering. I uppdraget ingår att prata i mikrofonen och presentera lagen, berätta om matchhändelser osv.